ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΙ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

 Απορρυπαντικά σε σκόνη (πλυντηρίου & χεριού) : Το μεγάλο φαγοπότι ελάχιστων πολυεθνικών με την συνδρομή ενός ιδιότυπου «οικονομικού» μαζοχισμού της Ελληνίδας νοικοκυράς!

Στην σημερινή Ελλάδα της υπέρμετρης φορολογίας, της μείωσης των μισθών και των συντάξεων, των διαδηλώσεων για την οικονομική εξαθλίωση εκτεταμένων στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας, της καλπάζουσας ανεργίας (ιδιαίτερα των νέων), του καρκινώματος της λαθρομετανάστευσης που μετέτρεψε την Ελλάδα σε Ελντοράντο σωματέμπορων και αδίστακτων εμπόρων ψεύτικης ελπίδας σε εκατοντάδες χιλιάδες δυστυχισμένους ανθρώπους, η Ελληνίδα νοικοκυρά συνεχίζει να χρυσοπληρώνει  από το υστέρημα της ελάχιστες πολυεθνικές οι οποίες (κατά την γνώμη μας) έχουν στήσει σε βάρος της ένα μεγάλο φαγοπότι μοσχοπουλώντας απορρυπαντικά πλυντηρίου (και όχι μόνο) σε ανεξέλεγκτες τιμές!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά: Στις δύσκολες μέρες μας, στον τομέα των απορρυπαντικών (πλυντηρίου και με το χέρι) μόλις τρεις πολυεθνικές κυριαρχούν στα ράφια των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας (σε μικρότερα καταστήματα καλύπτουν ακόμα και το 100% των αντίστοιχων ραφιών!). Κατ΄ αρχή ας δούμε, σύντομα και περιληπτικά, την «ταυτότητα» αυτών των ελάχιστων πολυεθνικών: 

Η μεγαλύτερη από τις τρεις στην Ελληνική αγορά (και όχι μόνο) είναι η Procter & Gamble. Μια γιγαντιαία πολυεθνική με κύκλο εργασιών 82,6 δις Δολάρια το 2011 και καθαρά κέρδη 11,7 δις Δολάρια  -  ο Πρόεδρος και Chief Executive Officer της εταιρίας (Robert A. McDonald) την οικονομική περίοδο 2010-2011 είχε σαν ετήσιες απολαβές (ούτε λίγο, ούτε πολύ) 16.188.037 Δολάρια ή 1.349.003 Δολάρια τον μήνα ή 44.967 Δολάρια την ημέρα (εργάσιμη ή όχι)!

Η πολυεθνική αυτή έχει παρουσία σε 80 χώρες (και στην Ελλάδα από το 1960 με την Procter & Gamble Hellas) αλλά πουλάει τα προϊόντα της (συνολικά) σε 180 χώρες του κόσμου. Η ελληνική θυγατρική του παγκόσμιου γίγαντα διαθέτει δεκάδες προϊόντα στην Ελληνική αγορά (μεταξύ των οποίων Pampers, Pantene, Gillette, Oral-B, Wella, Camay κ.π.α).

Το οικονομικό έτος Ιουλίου 2010 / Ιουνίου 2011 η Procter & Gamble Hellas πραγματοποίησε  κύκλο εργασιών 419,7 εκ. Ευρώ (καθαρά προ φόρων κέρδη 11,2 εκ. Ευρώ)  ενώ υπολογίζεται ότι απασχολεί στην Ελλάδα 300 περίπου εργαζόμενους.

Για να φθάσει σε τέτοιες «επιδόσεις» η P&G φρόντιζε, μεταξύ άλλων, να εξαγοράζει πετυχημένα σήματα της Ελληνικής αγοράς τα οποία για μια χρονική περίοδο παρήγαγε στην Ελλάδα και μετά τα μετέτρεπε σε εισαγόμενα. Αυτό δηλαδή που έγινε στην περίπτωση των απορρυπαντικών με τα σήματα Tide (παράγονταν στην Βιοχρώμ μέχρι το 1996) ή τα ROL, Essex (το 2004 εξαγοράστηκαν από την Rolco /ΒΙΑΝΙΛ,   στην οποία συνεχίστηκε η παραγωγή τους μέχρι το 2007 οπότε και η παραγωγή μεταφέρθηκε εκτός Ελλάδος).  

Σήμερα η Procter & Gamble κυριαρχεί στην Ελληνική αγορά με πιο σημαντικά σήματα τα εισαγόμενα (και πανάκριβα) προϊόντα Ariel (με συστηματική, διαφημιστική «πλύση εγκεφάλου» από γνωστή, ευτραφή κυρία της τηλεόρασης και του κινηματογράφου), Essex,  Lenor, Rol και Tide 

Η Unilever, μια Αγγλο-Ολλανδική εταιρεία που δημιουργήθηκε το 1930 με τη σημερινή της μορφή, θεωρείται σαν μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων παγκοσμίως με περισσότερα από 400 επώνυμα προϊόντα στους τομείς των τροφίμων, παγωτών, οικιακής και προσωπικής φροντίδας και υγιεινής . Το 2011 είχε συνολικές πωλήσεις 46,5 δις Ευρώ, ενώ η ελληνική θυγατρική της (ΕΛΑΪΣ-UNILEVER HELLAS Α.Ε. 385,8 εκ. Ευρώ το 2010 (9 εκ. Ευρώ κέρδη προ φόρων) με 800 περίπου εργαζόμενους στην χώρα μας, 3 εργοστάσια (Ρέντη,  Νέο Φάληρο, Γαστούνη Ηλείας)  και σημαντική παρουσία μέσα στις ελληνικές αλυσίδες λιανικής (σε 35 διαφορετικά σημεία).

Η Ελαϊς - Unilever Hellas το 2010 εξαγόρασε τον Τομέα Προσωπικής Υγιεινής της Sara Lee και το 2011 το ιστορικό σήμα των παγωτών ΕΒΓΑ.  Στην ελληνική αγορά διαθέτει, εκτός από το γνωστό ελαιόλαδο Άλτις (ευτυχώς, αυτό τουλάχιστον εξακολουθεί να παράγεται στην Ελλάδα «ανεβάζοντας» τον αριθμό των εργαζομένων στην ελληνική θυγατρική της πολυεθνικής σε 800) και σειρά άλλων εισαγόμενων σημάτων όπως π.χ. Lipton (τσάι), Βιτάμ, Becel pro-activ (μαργαρίνες), Axe , Rexona (αποσμητικά), Aim , Ultrex, Sunsilk (προσωπικής υγιεινής & περιποίησης μαλλιών), Lux, Dove, (σαπούνια) και πολλά άλλα.

Στον τομέα των απορρυπαντικών & μαλακτικών ρούχων η Ελαϊς - Unilever Hellas βρίσκεται σε όλα σχεδόν τα ελληνικά Σουπερμάρκετ με τα εισαγόμενα προϊόντα Skip, OMO και Cajoline.   Για τον ΕΑΝ Bar Code που αρχίζει από 520 και βρέθηκε την περίοδο της έρευνας στο προϊόν ΟΜΟ, υπάρχει ειδική αναφορά στο άρθρο μας «Αγοράζουμε Ελληνικά (10): Ο μύθος του κωδικού 520 (EAN Bar Code) και η μεγάλη εξαπάτηση των Ελλήνων καταναλωτών»

Η Γερμανικών συμφερόντων Henkel ιδρύθηκε το 1876 με έδρα το Dusseldorf και το 2011 είχε κύκλο εργασιών 15,6 δις Ευρώ (+3,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος) και κέρδη προ φόρων ή τόκων 2,029 δις Ευρώ.

 Η Henkel επεκτάθηκε στην Ελλάδα το 1989 εξαγοράζοντας την εταιρία «Τ. Τρύφων – Π. Καστρίνης ΑΕ» (αρχικά με ποσοστό 57%) και στην συνέχεια μετονομάστηκε σε Henkel Ελλάς αποκτώντας πλήρη έλεγχο και  διαθέτοντας επώνυμα προϊόντα στους εμπορικούς τομείς απορρυπαντικών, οικιακών καθαριστικών, συγκολλητικών ουσιών και διαφόρων βιομηχανικών προϊόντων.  

Ο συνολικός κύκλος εργασιών του Ομίλου στην Ελλάδα ανέρχεται  σε 97 εκ. Ευρώ περίπου σύμφωνα με τους ισολογισμούς των εταιριών Henkel Ελλάς με κύκλο εργασιών 57,3 εκ. Ευρώ και προ φόρων κέρδη 1,9 εκ. Ευρώ (2010) και Rilken με κύκλο εργασιών 39,7 εκ. Ευρώ και κέρδη 690 χιλ. Ευρώ (2011).

Ο Όμιλος Henkel απασχολεί (συνολικά) στην Ελλάδα 261 εργαζόμενους – το 2011 κατέλαβε την όγδοη θέση των εταιριών που εξασφαλίζουν το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην κατηγορία πέραν των 250 εργαζομένων.

Η Henkel Ελλάς διαθέτει στη χώρα μας τα εισαγόμενα απορρυπαντικά για πλυντήρια Dixan, Neomat (παράγονται σε άγνωστη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά έχουν κωδικό EAN Bar Code που αρχίζει από 520) και για πλύσιμο με το χέρι (Persil).  

Οι τρεις παραπάνω πολυεθνικές καλύπτουν το συντριπτικό ποσοστό των ραφιών των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας στον τομέα των απορρυπαντικών (πλυντηρίου & με το χέρι), πουλώντας τα προϊόντα τους στην Ελληνίδα νοικοκυρά σε πανάκριβες τιμές σε σχέση με τα απορρυπαντικά  που παράγονται και συσκευάζονται στην Ελλάδα είτε «μετρούνται» με γραμμάρια, είτε με «μεζούρες» σε συνδυασμό με «τιμή ανά πλύση»! 

Οι πρώτες δύο, καταδικάστηκαν πριν από ένα χρόνο σε πρόστιμο ύψους 315 εκατομμυρίων Ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για «συνεννόηση στον καθορισμό τιμών σε σκόνη σαπουνιού σε 8 Ευρωπαϊκές χώρες»  μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα!

Η τρίτη εταιρία απαλλάχτηκε γιατί παρέδωσε στοιχεία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για το καρτέλ που λειτουργούσε μεταξύ των ετών 2002 και 2005.

Η πρώτη και η τρίτη από τις παραπάνω πολυεθνικές (μαζί με την Colgate Palmolive) καταδικάστηκαν τον Δεκέμβριο του 2011 από την Γαλλική Επιτροπή Ανταγωνισμού για καρτέλ που ρύθμιζε τις τιμές απορρυπαντικών (σκόνη, υγρά, ταμπλέτες), μεταξύ των ετών 1994 και 2004 σε πρόστιμο συνολικού ύψους 361 εκατομμυρίων Ευρώ. Η δεύτερη από τις παραπάνω πολυεθνικές απαλλάχτηκε με την ίδια Κοινοτική νομοθεσία περί «συνεργασίας».

Βέβαια σε οικονομικούς γίγαντες που κάθε χρόνο έχουν κέρδη αρκετών δισεκατομμυρίων, τα «πρόστιμα» της τάξεως των 300 εκατομμυρίων Ευρώ, εκ πρώτης όψεως, δεν φαίνονται και ιδιαίτερα επώδυνα ή «αποτρεπτικά»!

Όσον αφορά τις ενδείξεις της συσκευασίας, το «νομικό πλαίσιο» που καθορίζεται από τις Βρυξέλλες παραχωρεί στους παραγωγούς πλήρη και απεριόριστη ελευθερία, εκτός από την δυνατότητα μη αναγραφής της συγκεκριμένης «χώρας παραγωγής» εντός της ΕΕ και στην χωρητικότητα κάθε συσκευασίας!

Η «αφορμή» είναι ότι κάθε απορρυπαντικό δεν έχει την ίδια «δύναμη» για να συγκριθεί η τιμή του μόνο με την χωρητικότητα της συσκευασίας, αλλά πόσες «πλύσεις» μπορεί να κάνει στο πλυντήριο (τώρα αν το πλυντήριο είναι μικρό ή μεσαίο ή μεγάλο και αν οι «πλύσεις» δεν είναι παντού οι ίδιες, είναι άλλο θέμα!). Έτσι, ο Κοινοτικός Κανονισμός 648/2004 «απελευθερώνει» τις χωρητικότητες των απορρυπαντικών και «υποχρεώνει» τον παραγωγό να αναφέρει τον «αριθμό πλύσεων» ανά συσκευασία, ενώ η Ελληνική Αγορανομική Διάταξη 4/2011 υποχρεώνει τον λιανοπωλητή να αναφέρει στο ράφι την  «τιμή ανά πλύση» που έχει το συγκεκριμένο απορρυπαντικό στο ράφι – κάτι που αναγράφεται υποχρεωτικά (με μικρά γράμματα σαν ψείρες) αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει αντιληπτό και να αξιολογηθεί από ένα μέσο Έλληνα καταναλωτή!

Στην έρευνα αγοράς που πραγματοποιήσαμε τους μήνες Ιούλιο / Αύγουστο 2012 στις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής της χώρας μας εντοπίστηκαν (τουλάχιστον) είκοσι μία (21!) διαφορετικές χωρητικότητες σε συσκευασίες εισαγόμενων απορρυπαντικών των κυρίαρχων τριών πολυεθνικών, σε κανονικές τιμές (όχι προσφορών περιορισμένης χρονικής διάρκειας), ως εξής:

  380 γραμμάρια (ROL / Procter & Gamble). Για πλύσιμο με το χέρι. Μέση Λιανική Τιμή: 1,47 Ευρώ. Τιμή ανά γραμμάριο 0,0038 Ευρώ.  

  400 γραμμάρια (Persil / Henkel). Για πλύσιμο με το χέρι. Μέση Λιανική Τιμή: 1,33 Ευρώ, τιμή ανά γραμμάριο 0,0033 Ευρώ. 

  450 γραμμάρια (ΟΜΟ / Unilever και Tide / Procter & Gamble). Για πλύσιμο με το χέρι. Μέση Λιανική Τιμή: 1,39 το ΟΜΟ, και 1,35 Ευρώ το Tide, δηλαδή 0,0030 Ευρώ περίπου ανά γραμμάριο).

  900 γραμμάρια (Tide / Procter & Gamble). Για πλύσιμο με το χέρι. Μέση Λιανική Τιμή: 2,69 Ευρώ, τιμή ανά γραμμάριο 0,0029 Ευρώ. 

  980 γραμμάρια (Neomat / Henkel). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 5,60 Ευρώ, 14 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,40 Ευρώ

1.000 γραμμάρια (ΟΜΟ / Unilever). Για πλύσιμο με το χέρι. Μέση Λιανική Τιμή: 2,66 Ευρώ, τιμή ανά γραμμάριο 0,0026 Ευρώ. 

1.120 γραμμάρια (Ariel / Procter & Gamble). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 6,48 Ευρώ, 14 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,46 Ευρώ.

1.800 γραμμάρια (Essex / Procter & Gamble). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 5,59 Ευρώ, 27 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,21 Ευρώ.

1.920 γραμμάρια (Ariel / Procter & Gamble). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 9,75 Ευρώ, 24 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,40 Ευρώ.

2.160 γραμμάρια (Dixan / Henkel). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 9,99 Ευρώ, 27 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,37 Ευρώ.

2.295 γραμμάρια (Skip / Unilever). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 10,25 Ευρώ, 27 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,38 Ευρώ.

3.200 γραμμάρια (Ariel / Procter & Gamble). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 14,00 Ευρώ, 40 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,35 Ευρώ.

3.740 γραμμάρια (Essex / Procter & Gamble). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 9,95 Ευρώ, 55 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,18 Ευρώ.

3.850 γραμμάρια (Neomat / Henkel). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 11,00 Ευρώ, 55 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,20 Ευρώ.

4.200 γραμμάρια (Neomat / Henkel). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 11,50 Ευρώ, 60 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,19 Ευρώ.

4.480 γραμμάρια (Lenor / Procter & Gamble). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 15,12 Ευρώ, 56 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,27 Ευρώ.

4.800 γραμμάρια (Dixan / Henkel). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 17,40 Ευρώ 60 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,29 Ευρώ.

4.890 γραμμάρια (ΟΜΟ / Unilever). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 12,95 Ευρώ, 60 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,21 Ευρώ.

5.040 γραμμάρια (Dixan / Henkel). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 17,40  Ευρώ, 60 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,29 Ευρώ.

5.100 γραμμάρια (Skip / Unilever). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 17,40 Ευρώ, 60 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,29 Ευρώ.

5.600 γραμμάρια (Dixan / Henkel). Για πλυντήριο. Μέση Λιανική Τιμή: 19,62 Ευρώ, 70 μεζούρες, τιμή ανά πλύση 0,28 Ευρώ. 

Στην ECONOMY CLEANERS 1.000 γραμμάρια ( ACO MONDO) . Για πλυντήριο Λιανική Τιμή : 2,27€ , 11 μεζούρες , τιμή ανά πλύση 0,21 Ευρώ . Είμαστε φθηνότεροι κατά 30% από τον μέσο πιο πάνω όρο που ανέρχεται σε 0,30€ / πλύση

Όπως μπορεί κανείς εύκολα να  αντιληφθεί, κάθε πολυεθνική «υιοθετεί» και μια διαφορετική χωρητικότητα στην συσκευασία της, ανάλογα με τις εμπορικές «απαιτήσεις» κάθε μεγάλου πελάτη. Κάθε διαφορετική χωρητικότητα έχει διαφορετικές «μεζούρες», διαφορετικές τιμές λιανικής πώλησης, διαφορετικές «τιμές ανά πλύση» - δηλαδή ένα σύστημα με πλήρη αναρχία τιμών ώστε να είναι εξαιρετικά δύσκολο για κάθε Ελληνίδα νοικοκυρά να βγάλει άκρη με τις τιμές, και με τον τρόπο αυτό να επηρεάζεται πιο εύκολα από την διαφημιστική «πλύση εγκεφάλου» των πολυεθνικών που βέβαια πληρώνει η ίδια με την τιμή του προϊόντος!

Πάνω σε αυτές τις «βάσεις» έχει (κατά την γνώμη μας), στηθεί  το μεγάλο φαγοπότι των τριών πολυεθνικών που κυριαρχούν στην Ελληνική αγορά απορρυπαντικών (για το πλυντήριο και για το χέρι) με την Ελληνίδα νοικοκυρά να πληρώνει πανάκριβες τιμές που είναι εξαιρετικά δύσκολο να αξιολογήσει για τα «κυρίαρχα» εισαγόμενα απορρυπαντικά που χρησιμοποιεί. Άλλωστε, αυτά είναι τα απορρυπαντικά που έχουν «καταλάβει» τις περίοπτες θέσεις των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας!

Η μεγαλύτερη (και κατά λογικό συλλογισμό φθηνότερη) εισαγόμενη συσκευασία επώνυμου απορρυπαντικού για πλυντήριο που βρέθηκε στην έρευνα αγοράς των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας είναι εκείνη των 5.600 γραμμαρίων (Dixan / Henkel), με λιανική τιμή 19,62 Ευρώ, 70 μεζούρες και τιμή ανά πλύση 0,28 Ευρώ.

Η μεγαλύτερη (και κατά λογικό συλλογισμό φθηνότερη) εισαγόμενη συσκευασία επώνυμου απορρυπαντικού για το χέρι που βρέθηκε στην έρευνα αγοράς των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας είναι εκείνη των 1.000 γραμμαρίων (ΟΜΟ / Unilever).  Η μέση τιμή πώλησης της συσκευασίας είναι 2,66 Ευρώ ή 0,0026 Ευρώ/γραμμάριο.

Ευτυχώς λοιπόν που  υπάρχουν στην αγορά και απορρυπαντικά (για το πλυντήριο και για το χέρι) που παράγονται και συσκευάζονται στην Ελλάδα και τα οποία (τόσο στην λιανική τιμή, όσο και στις «μεζούρες» / «τιμή ανά πλύση») είναι πάρα πολύ φθηνότερα από τα εισαγόμενα αρκεί να ψάξει κανείς προσεκτικά στις άκρες ή στο κάτω-κάτω μέρος των ραφιών απορρυπαντικών των αλυσίδων λιανικής για να τα «ξετρυπώσει»!  

Τα απορρυπαντικά (για πλυντήριο ή για πλύσιμο με το χέρι) τα οποία παράγονται και συσκευάζονται στην Ελλάδα είναι όχι μόνο εξαιρετικής ποιότητας αλλά και πολύ φθηνότερα, έως και ….. 300(!!!) (ίσως και περισσότερο), όπως και να «μετρηθούν»!

Οι Έλληνιδες νοικοκυρές πρέπει, κατά την γνώμη μας,  να σταματήσουν αυτόν τον ιδιότυπο  «οικονομικό» μαζοχισμό  αγοράζοντας εισαγόμενα απορρυπαντικά από τρεις πολυεθνικές οι οποίες έχουν «καταλάβει» τα ράφια των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας, πληρώνοντας όσο-όσο τα προϊόντα τους!

Αγοράζοντας  λοιπόν απορρυπαντικά τα οποία παράγονται και συσκευάζονται στην Ελλάδα, οι Έλληνιδες νοικοκυρές και οι  Έλληνες καταναλωτές  πετυχαίνουν ταυτόχρονα:

Οικονομία στην τσέπη τους: Οι δύσκολες μέρες που ζούμε δεν μας επιτρέπουν πλέον να ξοδεύουμε απερίσκεπτα χρήματα σε εισαγόμενα προϊόντα (ακόμα και αν πιστεύουμε πως είναι «καλύτερα»), όταν η χώρα μας παράγει αντίστοιχα, εξαιρετικής ποιότητας και φθηνότερα προϊόντα!

Καταλυτική βοήθεια στην μείωση της ανεργίας: Όταν επιλέγουμε ένα Ελληνικό Προϊόν δίνουμε δουλειά σε ένα Έλληνα άνεργο, γιατί η αύξηση της παραγωγής και των πωλήσεων μιας ελληνικής βιομηχανίας αυτόματα συνεπάγεται περισσότερο προσωπικό, άρα λιγότερους άνεργους!

Ανάσα ζωής στα ασφαλιστικά ταμεία: Ένας νέος εργαζόμενος δεν μειώνει μόνο την ανεργία κατά ένα άτομο, αλλά προσφέρει αντίστοιχη ανάσα ζωής στον ασφαλιστικό τομέα, αφού όχι μόνο δεν «επιβαρύνει» το ασφαλιστικό σύστημα (επίδομα ανεργίας κ.α.), αλλά με την εργασία του το υποστηρίζει με πολύτιμες εισφορές (εργοδότη και εργαζόμενου).

Μεγάλη υποστήριξη στον περιορισμό του ελλείμματος του εμπορικού μας ισοζυγίου: Είναι γνωστό ότι κάθε χρόνο, για ολόκληρες δεκαετίες, εισάγουμε πολύ περισσότερα προϊόντα από όσα εξάγουμε, με αποτέλεσμα να δημιουργούμε συνεχώς έλλειμμα πολλών δισεκατομμυρίων στο εμπορικό μας ισοζύγιο. Η ξενομανία μας αυτή (με το κάλπικο «επιχείρημα» ότι τα εισαγόμενα είναι και καλύτερα και φθηνότερα), μαζί με άλλες αδυναμίες, μας έριξαν στα νύχια των αδίστακτων και επικίνδυνων τοκογλύφων – δανειστών που σφίγγουν ολοένα και περισσότερο την θηλιά γύρω από το λαιμό μας. Συνεπώς, είναι λογικό κάθε εισαγόμενο προϊόν που αντικαθίσταται με ένα εγχώρια παραγόμενο να προσφέρει μεγάλη υποστήριξη στην μείωση των εισαγωγών και περιορισμού του ελλείμματος του εμπορικού μας ισοζυγίου (Για περισσότερα σχετικά με το θέμα αυτό κάντε κλικ εδώ). 

Ας κάνουμε όλοι έκκληση στην Ελληνίδα νοικοκυρά να σταματήσει επιτέλους το οικονομικό χαρακίρι αγοράζοντας πανάκριβα, εισαγόμενα απορρυπαντικά γιατί όταν καίγεται το σπίτι μας δεν έχει λογική να διαλέγουμε, ούτε να χρυσοπληρώνουμε το σκοινί που θα κρεμαστούμε! 

 

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ

27 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012


Λεωνίδας Κουμάκης*

10 Μαίου 2012

lk@kbanalysis.com

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).